Tuesday, February 24, 2015

THE MUSEUM OF FLIGHT

OK kawan2 aku nak cerita skit pasai pengalaman aku p Muzium Boeing ni..Sebetoinya aku pon x penah tau kapai terbang Boeing ni kilang dia kat Seattle..dan aku x penah amik port pon jenis2 aircraft ni walaupon kawan baik aku keja airlines MAS dan kebanyakkan kerja airport kat Penang ni..lepas aku jejak muzium ni baru aku tau Boeing buatan Amerika Syarikat dan Airbus buatan France..dasyat x aku..hahaha..
OK aku nak start bercerita ni..aku masok free ja pasai setiap ari Khamis minggu pertama memang masok percuma start dari pukui 5 pm- 9 pm.Orang2 Amerika ni bab free depa laju..tambah2 Asean macam aku mana nak bayar sampai USD20 kan..banyak yang bawa family la time ni

Kalau tengok filem Transformers 2-Revenge Of The Fallen kapai terbang ni la tukaq jadi robot (aku pon x tau kawan aku yang bagitau masa aku upload gambaq ni..aku tengok movie dia betoila...)

Hebat x aku? Ni replika ja



Ni Concorde tapi replika gak

Ni cam dalam cita Rambo tu..
                                   
Yang ni aku paling teruja pasai ni kereta terbang...kereta ni size dia besaq skit dari mini cooper..tapi bole bawak kuaq sayap & ekoq amik lajak teroih terbang..yang ni replika tapi ada video dia macamana kereta ni berfungsi..

Selain itu ada juga pameran enjin dan artikel mengenai kisah pengasas dan pencipta Boeing..pastu gambar penerbangan pertama pos surat ke Canada menggunakan kapal terbang dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment